MSP-inkomsten: Doorbreken van het financiële glazen plafond

12 juni 2020

Het beruchte inkomsten glasplafond. Ik ben er vrij zeker van dat de meeste MSP’s ervan gehoord hebben – of erger nog, het gevoeld hebben. De twee plafonds waarover we horen zijn het plafond van 2 miljoen dollar en het plafond van 4 miljoen dollar. Ik kwam dit glazen plafond pas de laatste jaren tegen toen ik met MSP’s sprak, maar toch heb ik mijn MSP sinds 2000. Toen ik er voor het eerst van hoorde, was ik nogal in de war over waarom MSP’s er over spraken, om er voorbij te komen was het net alsof ik een prijs had gewonnen. Het was pas nadat ik met veel MSP’s had gesproken over de manier waarop ze deden wat ze deden en een paar jaar graven om echt te begrijpen wat dit glazen plafond maakte – en waarom zo velen erdoor werden beïnvloed.

Het grote nieuws is dat deze plafonds van glas zijn – dus we kunnen er zeker doorheen breken, maar wat maakt deze plafonds en nog belangrijker, hoe kunnen we er voorbij komen?

Wat veroorzaakt het MSP Omzet glazen plafond?

Het plafond is een resultaat, geen oorzaak, net zoals de winstgevendheid van een bedrijf een resultaat is. Als u als bedrijf andere resultaten wilt dan wat u ziet, zult u andere acties moeten ondernemen. Wat ik interessant vond was dat het woord ‘cultuur’ in deze discussies wordt rond gegooid, en het was dit dat mijn denken op gang bracht. Wat is het verband tussen de manier waarop verschillende MSP’s hun cultuur definiëren en hun omvang? Heeft het iets te maken met het plafond?

Wat we vonden is dat de kleinere MSP’s moeite hebben om voorbij het plafond van 2 miljoen dollar te komen, niet omdat het 2 miljoen dollar is. De reden is dat ze als bedrijf de dingen anders moeten doen, ze moeten meer gestructureerd zijn en in de processen worden gestopt om dit te laten gebeuren. Het ongelukkige is dat veel MSP’s zijn gestart door een tech zelf, en veel van de tijd hebben ze niet de zakelijke kennis om hun MSP naar het volgende niveau te brengen. Dit heeft een samenstellend effect. Ze zijn niet winstgevend genoeg om het zich te kunnen veroorloven om een business manager in het bedrijf te brengen om hen te helpen de verandering te maken, en als dat niet moeilijk genoeg is, is het laatste samengestelde punt dat zij, de bedrijfseigenaar, niet klaar zijn voor de verandering. Ze kunnen niet verwachten dat deze verandering zonder hen zal gebeuren, en ze moeten doen wat nodig is om de verandering te maken.

Ik heb met veel ondernemers gesproken die onder dat plafond van 2 miljoen dollar zitten – dat gaat er door henzelf nooit overheen. Ze kunnen niet verwachten dat hun team iets op een bepaalde manier doet als ze het niet zelf doen. Dit is de meest voorkomende reden dat het plafond van $2m hen gevangen zal blijven houden. Ze moeten structuur en proces omarmen om niet alleen voorbij het $2m plafond te komen, maar ook om te kunnen genieten van hogere winstmarges.

Hoe kan ik de MSP Revenue Glass Ceiling doorbreken?

Dus wat doen MSP’s die proberen het plafond van 2 miljoen dollar en 4 miljoen dollar te doorbreken – en hoe verhouden ze zich tot degenen die het plafond niet hebben gezien om mee te beginnen? Hier is een tabel die we samen, en voor degenen die hebben gelezen een van mijn blogs of hoorde me op een evenement of in een podcast – zie je een verwijzing naar restaurants. Maar deze keer is het geen fastfood. Kun je na het bekijken van de tafel zien waar je bent en hoe anderen het anders doen? Heb je ervaren dat je een consument bent in een restaurant en ervaart wat er hieronder beschreven staat? Plaats uzelf in de schoenen van uw klant en denk na over de dingen vanuit de manier waarop zij het zien.

bron: https://www.channele2e.com/influencers/msp-revenues-break-through-the-financial-glass-ceiling/

Paul Azad, founder, ServiceTree

Vertaald door BV-e

Geef een antwoord